Events

Jag, tillsammans med mitt team, erbjuder olika typer av events inom temat ”Atletträning för alla”. Vi har tre olika standardupplägg men kan även skräddarsy till specifika behov. Man kan välja på 3 timmar (halvdag), 7 timmars (heldag) samt 14 timmar (två heldagar).

Halvdag – Testa Atlet5an

  • Föreläsning: Vad är Atlet5an och Fysikpyramiden. Vilken nivå vill du själv ha? (30min)
  • Uppvärmning och genomgång (30 min)
  • Testa din Atletnivå: Genomgå hela eller delar av Atlettestet ”Atlet5an”, testet som visar ens fysiska nivå. (90-120 min)
  • Avslutning med prisutdelning

Heldag – Atletträning

  • Föreläsning 1: Vad är Atletträning, Fysikpyramiden samt Atletens 12 budord (50 min)
    Ombyte (10min)
  • Atletpass, teknik för basrörelser 1, Inriktning på lyft, benböj, drag samt press (75min)
    Rast (15min)
  • Atletpass, prova ett ordinarie pass, Prova på ett Atletpass, nivåanpassad (75min)
    Lunchrast
  • Föreläsning 2: Atletens förbjudna positioner, träna långsiktigt samt Atletens arbetseffekter och dess reglering (75min)
    Uppvärmning (15min)
  • Atletpass, teknik för olympiska lyft 1, Teknik med inriktning på frivändningar och överstöt (75min) Rast (15min)
  • Testa din Atletnivå: Genomgå hela eller delar av Atlettestet ”Atlet5an” (90min+)
  • Avslutning med prisutdelning

2 dagar – Atlethelg

Dag 1

  • Atletpass, teknik för basrörelser 1, Inriktning på lyft, benböj, drag samt press (75min)
    Rast (15 min)
  • Atletpass, prova ett ordinarie pass, Prova på ett Atletpass, nivåanpassad (75min)
    Lunchrast
  • Föreläsning 2: Atletens förbjudna positioner, träna långsiktigt samt Atletens arbetseffekter och dess reglering (75min)
    Uppvärmning (15min)
  • Atletpass, teknik för olympiska lyft 1: Teknik med inriktning på frivändningar och överstöt (75min) Rast (15min)
  • Testa din Atletnivå, (90min+ )
  • Avslutning med prisutdelning

Dag 2

  • Kom igång – Frågor och svar (20min)
  • Atletpass, teknik för olympiska lyft 2: Teknik med inriktning på frivändningar och överstöt (75 min)
    Rast (10min)
  • Workshop 1, Prepare-träning 1: Flerdimensionella grundpositioner samt vikten av egenvård för bl.a.effektivare återhämtning (ca 75min)
  • Workshop 2, extrastärkande rörelser, Vi går genom viktiga basrörelser för Atletens utveckling (75 min)
    Lunchrast
  • Workshop 3 , rörlighetsträning: Vi går genom hur man ökar sin rörlighet (60 min)
  • Föreläsning 3: Atletkost: Kosten som passar till Atletträningen (50 min)
  • Workshop 4, Prepare-träning 2: Hur Atleten förbereder sin kropp för belastning (60 min)
  • Workshop 5 , Snabbhetsträning: Genomgång av olika snabbhetsrörelser (60 min)
  • Avslutning